Weten waarom je het wilt, wat je wilt, hoe je het wilt en wanneer je iets wilt, zet je in een bedrijfsplan. Deze heb je in allerlei soorten en maten. Uitgebreid en niet uitgebreid en ja ….het kan ook op de achterkant van een sigarendoosje. Het belangrijkste is dat het tussen je oren goed moet zitten. Daarnaast betekent ondernemen ook plannen en vaak ook moet je het projectmatig doen. De klant kan het vragen en het kan zeker ook een opdracht aan je zelf zijn. In deze module leer je voor het opstellen van een bedrijfsplan, hoe je doelstellingen omschrijft en koppelt aan een aanpak. Daarvoor worden in de module methodes en hulpmiddelen aangereikt. Via het onderdeel projectplanning krijg je de basisbeginselen van planning en de bijdrage van deze aanpak aan de besluitvorming onder de knie.
Na voltooiing van deze module kun je:
- de commerciële doelstellingen, onderwerpen en structuur van een business plan verklaren en toepassen;
- doelen en aanpak van een bedrijfs- en omgevingsanalyse verklaren en toepassen;
- managementanalyses en de planningsinstrumenten praktisch toepassen en de keuze hiervan beargumenteren aan de hand van praktische voorbeelden;
- de doelstellingen, de structuur en de belangrijkste voorwaarden van projectplanning analyseren en beschrijven;
- verklaren waarom planning van een project een bijdrage levert aan het kunnen nemen van een effectieve besluitvorming.
In de uitgebreide leerdoelencatalogus van deze module is precies aangegeven welke kennis je dient te beheersen!